خطا
  • JFTP::login: Unable to login
  • JLIB_CLIENT_ERROR_JFTP_WRITE_PASSIVE

101 کاربرد تجاری پیام کوتاه-فصل پنجم

101 کاربرد تجاری پیام کوتاه-فصل پنجم

محتویات:

1.فروش محصولات و بازاریابی

2.خدمات مشتری و مدیریت ارتباطات

3.مدیریت فرآیندهای تجاری و مدیریت داخلی

4.تکنولوژی اطلاعات و مدیریت سیستم

5.حمل و  واقدامات مربوط به تهیه و توزیع

6.جهانگردی و توریسم

7.خدمات مالی

8.شبکه های اجتماعی

 

 

 

5.حمل و  واقدامات مربوط به تهیه و توزیع

74.پیگیری کانتینر:

حمل و نقل در نیجریه به تدریج تغییر کرده است و با چالش های مدرن در تجارت بین المللی مواجه است. به همین منظور سرویس جدید پیگیری کانتینر از طریق sms به موسسات حمل و نقل معرفی شد. با استفاده از این سرویس موسسات حمل و نقل نیجریه ای می توانند کانتینر های خود را در هر بخشی از دنیا مکان یابی کنند.

 

75.به روز رسانی های ارسال کالا ها:

"Ray & Sons"  صد سال است که در زمینه تجارت فعال می باشد. این شرکت در سال 1904 به عنوان یک سرویس تحویل یخ شروع به کار کرد. کار آنها برداشت یخ از رودخانه هادسون و تحویل آن از طریق کالسکه بود، مشتریان علامتی را بر روی درب خود می گذاشتند تا به فردی که یخ را برای آنها می برد اطلاع دهند که به چه میزان یخ نیاز دارند. به مرور زمان شرکت تغییر کرده و نه تنها یخ بلکه زغال، چوب، نفت سفید، گازوئیل، سوخت دیزلی و نفت گرمایشی را برای مشتریان تجاری و مسکونی ارسال می کنن. در حال حاضر شرکت از یک سیستم موقعیت یابی جهانی برای پاسخ گویی به مشتریان خود از تکنولوژی ارسال پیام کوتاه برای دادن اطلاعات مشتریان به رانندگانش استفاده می کند.

 

76.مدیریت ناوگان:

مالکین ناوگان حمل و نقل تکنولوژی  GPSاستفاده می کنند تا از موقعیت و مسیر کامیون هایشان مطلع شوند. اطلاعات جمع آوری شده به وسیله پیامک به سرور مرکزی شرکت ارسال می شود و مالکان شرکت را قادر می سازد تا تصمیمات مناسب درباره ی عملکرد راننده ها، خدمات مشتریان و پیگیری موثر امور اخذ نماید.

 

77.مسیریابی و پیگیری:

  • "Text Track" سرویسی رایگان است که بسته های پست شده توسط شرکت های Fed Ex و UPS را به طور همزمان مسیریابی کرده و به کاربر از طریق sms یا ایمیل زمانیکه بسته ها ارسال می شوند و یا مسیرشان تغییر می کند اطلاع می دهد.
  • "شرکت مبل Banta"   از پیام کوتاه استفاده می کند تا اطمینان کسب نماید مبلمان از یک کارگاه به دیگری با سرعت منتقل میشود و بتواند با حذف عوامل زمانبر، زمان تولید را به حداقل برساند.
  • "Personal Porter"  یک شرکت حمل و نقل در استرالیاست که به مشتریان خود وضعیت هر لحظه کالا را از طریق ارسال پیامک اطلاع می دهد.

 

78.کنترل دسترسی:

"Finish Road Administration"  سیستمی راه اندازی کرده است که به مسافران تجازه می دهد فقط با ارسال یک پیام کوتاه درهای دستشویی ها و حمام های جاده ای را باز کنند. دستورالعملی بر روی درب هر دستشویی یا حمام وجود دترد که به کاربران نشان می دهد تا متن  Open را به شماره درج شده در دستورالعمل sms کنند تا درب باز شود!

 

79.مدیریت وسیله و محموله:

در بسیاری از کشورها پلیس جاده می تواند با sms شماره پلاک یک وسیله نقلیه را همه ی اطلاعات لازم در مورد آن را دریافت کند، اطلاعاتی از قبیل شماره شاسی شماره موتور، سرقتی بودن آن و آخرین محلی که خودرو دیده شده و... .

 

80.خودکار سازی تجهیزات:

  • شهر اوترچ در هلند ، از پیام کوتاه برای روشن و خاموش کردن چراغهای خیابان ها استفاده می کند. همهی چراغ های خیابان به سیستم نرم افزار "Orca group" و اپراتور تلفن همراه "Telfort" متصل هستند.
  • شورای شهر "Willoughby"  سیستم های آبیاری هوشمندی را با نام "کلود مستر" در هشت میدان ورزشی خود نصب کرده است که به کارگران این قابلیت را می دهد در ایامی که باران پیش بینی شده است با ارسال پیامک آبپاش ها را خاموش کند.

 

81.عرضه عمومی:

دولت محلی شمال شرق هند هنگام عرضه مواد غذایی به افرادی که از یارانه های دولتی استفاده می کنند بوسیله ارسال پیام کوتاه اطلاع رسانی می کند. برای دریافت پیامک ها خانواده ها باید شماره ی تلفن همراه خود را در وب سایت سازمان عرضه ی مواد غذایی وارد کنند.