101 کاربرد تجاری پیام کوتاه-فصل ششم

101 کاربرد تجاری پیام کوتاه-فصل ششم

محتویات:

1.فروش محصولات و بازاریابی

2.خدمات مشتری و مدیریت ارتباطات

3.مدیریت فرآیندهای تجاری و مدیریت داخلی

4.تکنولوژی اطلاعات و مدیریت سیستم

5.حمل و  واقدامات مربوط به تهیه و توزیع

6.جهانگردی و توریسم

7.خدمات مالی

8.شبکه های اجتماعی

 

 

 

6.جهانگردی و توریسم

82.بررسی سفر:

مسافران خطوط هوایی سنگاپور می توانند با ارسال پیام کوتاه صندلی خود در هواپیما را بررسی و تایید کنند!

 

83.رزرواسیون:

“ HotelZone" یکی از بزرگترین آژانس های رزرو هتل در اروپاست که دارای 75 کارمند در چهار کشور می باشد. آنها پس از رزرو هتل یک sms تائیدیه حاوی کد رزرو ، نام هتل، آدرس آن و تاریخ ورود و خروج به مشتری ارسال می کنند.

 

84.مدیریت درخواست های مسافران:

هتل "Fairmont Dubai" با استفاده از پیامک با مشتریان خود ارتباط برقرار می کند و رویداد های خاص و مواردی که مشتری خواهان بررسی سریع آن می باشد(مواردی از قبیل کیفیت غذا)را پیگیری می کند.

 

85.اطلاعات سفر:

  • متروی شهر لندن اخبار و اتفاقاتی مانند تاخیر در ساعت حرکت قطارها را به وسیله sms به اطلاع مسافران می رساند.
  • "Orbitz.com"  شرکت آنلاین معروف در زمینه جهانگردی و توریسم با ارسال پیام کوتاه به مشتریان خود مواردی از قبیل تاخیر پرواز ، لغو پرواز  ، وضعیت بد آب و هوایی مقصد و ... را اطلاع رسانی می کند.

 

86.اطلاع رسانی سفر های پیشنهادی :

مشترکین سایت "Lastminute.com"  می توانند با مشخص کردن شهر، هتل ، منطقه، آب و هوا، رستوران ... مورد علاقه خود بصورت هفتگی فهرست تورها و سفرهایی که با علایق آنها سازگار است را بوسیله sms دریافت کنند.

 

87.اطلاعات بهداشتی بین المللی:

انگلیسی هایی که به خارج از کشور سفر می کنند، در حال حاضر قادرند از وضعیت شیوع بیماری هایی مثل مالاریا در کشور مقصد مطلع شوند کافی است تا نام کشور مقصد خود را پیامک کرده تا اطلاعات مربوط به شیوع مالاریا در آن کشور را دریافت کنند.

 

88.ارتباط با مشتریان:

"خطوط هوایی آفریقای جنوبی" مشتریان خود را در گروه های مختلفی دسته بندی کرده است و اطلاعات و اخبار مورد نیاز مشتریان را بوسیله پیام کوتاه برایشان ارسال می کند.