چرایی اشتراک پیامکی و چگونگی جمع‌ آوری شماره

پیام کوتاه در حال ایجاد تحولی در علم بازاریابی است. زیرا که ابزاری مستقیم و آنی برای ارتباط با مشتری است و مخاطب آن نه تنها پیام شما را دریافت می‌کند، بلکه حتی می‌تواند به آن واکنش نشان دهد. با اینحال، جاری کردن حجم زیادی از پیامک به سمت کسانی که نمی‌خواهند پیامک‌های تبلیغاتی دریافت کنند، یک راه عالی برای از دست دادن مشتریان است. پس بهتر است اجازۀ مشتریان را قبل از ارسال مداوم پیامک دریافت کنید و مطمئن باشید که آنها به تجارت شما علاقه‌مند هستند.

در صورتی که قصد داشته باشید پیامک خود را با اجازۀ مشتریان ارسال کنید، لازم است که یک لیست اشتراک برای خود جمع‌آوری کنید. همچنین نیاز است برای موفقیت بازاریابی خود همواره در حال گسترش این لیست باشید و فرا بگیرید که چگونه پیامک‌هائی را برای مشتریان بفرستید که ارزشمند باشند. وقتی که شما اینکار را به درستی انجام دهید، لیست شما به صورت مستمر افزایش خواهد یافت و برنامه‌های تبلیغاتی شما با موفقیت چشمگیری روبرو خواهد شد.

روش‌های مختلف برای گسترش لیست اشتراک

برای شروع کار، شما می‌بایست لیستی از شمارۀ مشترکان را جمع‌آوری کنید. شما می‌توانید به صورت آنلاین، از طریق تلویزیون، تبلیغات کاغذی، کانال‌های رادیویی، از محل کار خود یا حتی با ارسال پیامک اینکار را انجام دهید.

ارسال پیامک

می‌توانید یک پیامک انبوه به بازار هدف خود ارسال نموده و از آنها درخواست کنید با ارسال یک کلمۀ کلیدی به لیست مشترکان شما بپیوندند. البته برای نتیجه گرفتن لازم است یک پیشنهاد جذاب برای مخاطبان داشته باشید تا ترغیب به عضویت در لیست اشتراک شما شوند. برای مثال می‌توانید یک تخفیف خوب برای خرید محصولات خود به آنها بدهید و به این ترتیب محصول خود را نیز به فروش برسانید.

 آنلاین / ایمیل

با اینترنت می‌توانید کاربران خود را به آسانی و در زمان کوتاهی افزایش دهید. خوب است که برای گرفتن بازده بالا و مشترکان بیشتر، به مخاطبان یک انگیزه (مثلا یک کوپن تخفیف) برای پیوستن به اشتراکتان بدهید و به این ترتیب  لیست خود را هر چه سریع‌تر گسترش بدهید.  به یاد داشته باشید که مشتریان همیشه می‌پرسند: “این پیشنهاد چه نفعی برای من دارد؟” بنابراین سعی کنید یک دلیل خوب برای اشتراک به آنها بدهید. اگر که شما یک وب‌سایت دارید، می‌توانید شمارۀ موبایل کاربران خود را به صورت اختیاری دریافت کرده و ذکر کنید که به این ترتیب می‌توانند پیامک‌های مهم و پیشنهادات تجاری ویژۀ شما را دریافت کنند.

 مغازه / محل کار

هنگامی که با مشتریان رو در رو هستید  یک فرصت ایده‌آل برای تشویق آنها است تا به اشتراک شما پیوسته و به این ترتیب پیشنهادات و تخفیفات ویژۀ شما را دریافت کنند. این موضوع همچنین باعث می‌گردد که یک چهرۀ انسانی‌تر به شرکت خود بدهید و در نتیجه مشترکان بیشتری نیز بدست آورید.

 رادیو

قدرت رادیو را دست کم نگیرید. اگر بروی رادیو تبلیغ می‌کنید، با اضافه کردن یک درخواست مبنی بر ارسال پیامک، بازده این تبلیغ را به بیشترین حالت ممکن برسانید. به شنوندگان رادیو بگوئید که یک کلمۀ کلیدی را به شمارۀ خصوصی شما ارسال کنند تا به این ترتیب اطلاعات بیشتری را بدست آورند یا یک پیشنهاد ویژه از شما دریافت کنند.

فضای شهر

بیلبورد، اگر که در جای درستی قرار گیرد، پتانسیل بسیار بالائی داشته و در افزایش آگاهی مشتریان از برند شما تاثیر زیادی دارد. اضافه کردن یک پیشنهاد ساده برای ترغیب مشتری به ارسال پیامک می‌تواند تاثیر تبلیغ شما را بسیار بیشتر کند. برای این منظور باید نفع مشتری را در نظر بگیرید و یک پیشنهاد با ارزش برای او داشته باشید. برای مثال می‌توانید در ازای ارسال پیامک یک تخفیف محدود بروی محصولات خود به وی بدهید. به این ترتیب لیست مشترکان شما در زمان کوتاهی چند برابر خواهد شد.

شبکه‌های اجتماعی

محبوبیت شبکه‌های اجتماعی مثل فیسبوک، توئیتر و … روز به روز در حال افزایش است و این فرصتی عالی برای کسب و کارهای مختلف به وجود آورده تا برنامۀ پیامکی خود را از این طریق تبلیغ نموده و مشترکان بیشتری بدست آورند. از مخاطبان خود بخواهید یک کلمۀ را به شمارۀ خصوصی شما ارسال نمایند تا به لیست مشترکان بپیوندند. اما به یاد داشته باشید، آنها نیاز به یک مشوق برای اینکار دارند. لذا مطمئن شوید که نفعی هم برای آنها وجود دارد.

خبرنامه

اگر که شما یک خبرنامه برای مشتریان ارسال می‌کنید، می‌توانید در این خبرنامه از آنها درخواست کنید تا کلمه‌ای را به شمارۀ شما ارسال کرده تا به لیست مشترکان شما پیوسته و جدیدترین اخبار را از این طریق دریافت نمایند.

مسابقات

این بهترین راه برای ترغیب مشتریان است. به آنها شانس برد یک جایزۀ مناسب را داده و اینگونه آنها را ترغیب به ارسال پیامک کنید. این به شما کمک می‌کند وفاداری مشتریان را به خود افزایش دهید و در عین حال آگاهی مخاطبان از یک محصول یا خدمت جدید خود را نیز بیشتر کنید. علاوه بر این، شما می‌توانید یک لیست از مشترکان را بدست آورید و در آینده پیشنهادات مختلف خود را برای آنها ارسال نمائید.

پیامک خود را شخصی کنید

در بازاریابی اشتراکی، شما برای ارسال از مشتریان خود اجازه کسب می‌کنید. در نتیجه یک رابطۀ شخصی میان برند و مشتری شکل می‌گیرید و بازاریاب می‌بایست در برابر این رابطه مسئول باشد. لذا توجه داشته باشید که متن پیامک شما تا حد امکان مختصر و مفید بوده و آنچه ارائه می‌دهید برای مشتری ارزشمند باشد.

هنگامی که اطلاعات مشتری خود را دریافت می‌کنید، در کنار آن می‌توانید اطلاعات اضافۀ دیگری  نیز دریافت کنید و بعداً از آنها استفاده نمائید. برای مثال، وقتی که مشتری برای خبرنامۀ پیامکی شما ثبت‌نام می‌کند، موضوعات مورد علاقۀ آنها را هم جویا شوید و در آینده تنها اخبار مربوطه را برای آنها ارسال نمائید. به این ترتیب ‌می‌توانید خدمات شخصی‌‌تری را به مشتری ارائه داده و یک رابطۀ صمیمی را با آنها حفظ نمائید.

با همین روش، شما می‌توانید خدمات و محصولات مختلفی را به مشتری پیشنهاد داده و به او اجازه دهید که سرویس مورد نظر خود را انتخاب کند. پس از آن تنها پیشنهادات و تخفیفاتی را برای آنها ارسال خواهید کرد که مربوط به انتخاب آنها است. اینگونه می‌توانید مطمئن باشید که آنها همیشه نسبت به برنامه‌های تبلیغاتی شما واکنش مثبت نشان می‌دهند و از برنامۀ تبلیغاتی شما راضی خواهند بود.

دلیل اینکه مشترک تصمیم می‌گیرید از دریافت پیامک انصراف دهد، دریافت یک حجم زیاد از پیامک با موضوعات نامربوط است که برای آنها جذاب نیستند. پس شما هم مرتکب این اشتباه نشوید. برای اطمینان از کیفیت بالای خدمات خود می‌توانید هر از چند گاهی یک نظرسنجی برگزار کنید و نظر مشتریان را در مورد خدمات خود بپرسید. به این ترتیب مطمئن خواهید شد که مشترکان از خدمات شما رضایت داشته و در مسیر درستی هستید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست